2016 NR. 3 HEADER

dinsdag 23 april 2013

Brocante

Afgelopen zondag zijn we op "brocante jacht" geweest. Er werd hier in de omgeving een kofferbak markt gehouden en dat zijn onze favoriete markten. Het weer deed erg zijn best en dat maakt het net een beetje leuker. Gonnie was er al om 7.00 uur, zij is een ochtendmens. Zelf ben ik meer een avondmens en vond ik half negen al heel erg vroeg. We zijn niet voor niets gegaan, want we hebben weer een paar leuke dingen gevonden. Dit zijn mijn aankopen voor Steekjes & Kruisjes, die van Gonnie staan bij haar thuis en zal ik later op de foto zetten. Op zaterdag 8 juni a.s. is de winkel gewoon open maar houden we voor het huis en op de inrit een brocante verkoop. Sommige van jullie weten dat Gonnie hiervoor een brocantewinkel had en dat blijft kriebelen. Gonnie ruimt haar voorraad op, ik ga ook eens flink ruimen in mijn huis en natuurlijk kopen we her en der leuke spulletjes hier voor in. Kunnen we gewoon zonder schuldgevoel kopen, want we houden het toch niet zelf!

Dit zijn mijn aankopen van zondag en die zijn natuurlijk ook voor 8 juni a.s. Jullie kunnen t.z.t. uitgebreide informatie over deze dag vinden op mijn blog.

Last Sunday Gonnie and I were hunting for brocante on a car boot sale. The sun was shining and we had a lot of fun. Gonnie had a brocante shop before we started with Steekjes & Kruisjes and we both still love brocante! We are going to organize a brocante sales here on Saturday june 8th. So now we have a reason to buy all these nice things!
This is what I bought last Sunday. Gonnie has her stuff home, I will show you the pictures of her findings later.


 
Is dit in Frankrijk? Nee, gewoon in Nederland
Is this in France? No, it is in Holland
 

 
Leuk zo'n klein popje
Cute little doll
 

 
 

 
Deze moest ik natuurlijk kopen, slechts 7x5 cm
I just had to buy this one, only 7x5 cm
 

 
Maar deze is ook schattig, 9x6 cm.
This one is also cute, 9x6 cm
 
 
 
En haar zusje hebben we ook meegenomen
And we also took her little sister
 

 
Zijn ze toch samen
Still together
 
 
Dit is een kinder naaidoosje
This a children sewingbox
 
Die gaan we nog mooi versieren voor 8 juni a.s.!
 
Tot de volgende keer!
See you later!
 
Marijke
 
 

1 opmerking:

  1. Ik had vroeger precies zo eentje. Zelfs de knopjes bovenop zijn hetzelfde. Helaas kan ik 'em niet terugvinden. Kan ik deze van jullie kopen? Dan wel graag zonder versiering, want die zat er bij mij vroeger ook niet op.

    Groeten,


    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen